Love Mondays


Empleo de ACCOUNT ANALYST
Honeywell en San Luis Potosí - SL

Descripción del puesto de trabajo

ACCOUNT ANALYST

Description
This position will primarily work within the COTA, mostly with the General Accountants. This position will focus on completion of supplemental schedules and open item management.

Complete timely and accurately:
a. Supplemental financial schedules: (QUE, YES, PII, etc)
b. Tax packages (tie out sales, COS, inventory, and intercompany each month to prepare for tax packages)
c. Governmental schedules (BE-125, MA-10000, etc)
d. Sales and Use Tax (clearing items, KPMG reports)

Ensure assigned reconciliations are delivered on-time and to a satisfactory quality with no unexplained items.

Complete routine open item management for assigned accounts and entities.

Participate in process improvement reviews and projects. Reduce exceptions through root cause analysis and implementation of solutions.

Share identified opportunities for driving consistency of model deployment and link with other COTA team members as necessary to maintain model integrity.

Qualifications
1. BS Accounting or Finance,
2. 1+ years Accounting, financial reporting experience in global, public companies
3. English language skills both written and spoken are essential.
4.. Ability to manage multiple tasks/projects at once; global mentality; ability to work in a team as well as individually; adaptable to change.
5. Knowledge of ERP Systems, SAP; HFM and Smartview; BI; Microsoft Office programs (Excel, Word, Powerpoint, Outlook, etc.); understanding of financial data flows through ledger and reporting systems a plus

Descubre más

Evaluaciones de Honeywell


Satisfacción general de los empleados

3.88
  • Remuneración y prestaciones
    3.92
  • Oportunidad de carrera
    3.53
  • Cultura de la empresa
    4.05
  • Calidad de vida
    3.71

Recomiendan la empresa a un amigo



  • Hace 2 meses

    Honeywell es muy buena, pero puede ser mejor

    Marketing

    Ciudad de México, DF


    Pros: prestaciones, ambiente laboral, ubicacion de la oficina, participacion en proyectos internacionales, posibilidades de desarrollo, participacion en eventos

    Contras: alta rotacion laboral, poca estabilidad de estructura, problemas de liderazgo, balance inadecuado de la vida personal y profesional, recorte de personal

    Recomendá la empresa: Si

  • Hace 3 meses

    Excelente empresa para trabajar

    Project Manager (PM)

    Chihuahua, CHH


    Pros: Reconoce el talento de las personas mediante bastantes incentivos desde bonos de desempeño hasta oportunidades de crecimiento en el área que mejor te desarrolle

    Contras: Demasiada burocracia hace que muchos procesos del negocio sean ineficientes, lentos e inclusive nulos. Todo absolutamente requiere autorización de alguien

    Recomendá la empresa: Si