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Empleo de Claims Advocate
Uber en Ciudad de México - DF

Descripción del puesto de trabajo

Claims Advocate

Uber is evolving the way the world moves in cities. By seamlessly connecting riders to drivers through our apps, we make cities more accessible, opening up more possibilities for riders and more business for drivers. From our founding in 2009 to our launches in over 500+ cities today, Uber's rapidly expanding global presence continues to bring people and their cities closer.

WHAT YOU'LL DO:
* Support the building of internal reporting processes and procedures for auto-related claims in Latin America which will scale with Uber’s growth
* Investigate new claims by reviewing first reports of loss and supporting materials to determine the best initial contact and establish action plan based on case facts, best practices, protocols, regulatory issues and available resources
* Communicate with claimants, drivers, passengers, witnesses, and/or applicable insurers to ensure timely and correct handling of the matter with insurers and third-party administrators.
* Communicate between all relevant parties and the applicable insurer(s) through resolution of the claim

QUALIFICATIONS:
* Bachelor's Degree or equivalent
* 5+ years of liability claims handling experience with strong preference for auto liability experience
* Effective written and verbal communication skills to provide information in a clear and concise manner and to communicate with a variety of individuals.
* Extraordinary attention to detail
* Effective analytical skills to gather information, analyze facts and make recommendations based upon information collected
* Fluency in English, Spanish required
* Fluency in Portuguese is a plus.

***** If interested, please submit your resume in English *****

PERKS

  • Ground floor opportunity with the team; shape the strategic direction of the company.
  • The rare opportunity to change the world such that everyone around you is using the product you built. We’re not just another social web app, we’re moving real people and assets and reinventing transportation and logistics globally.
  • Sharp, motivated co-workers in a fun office environment.
  • Flexible work schedule considered!
Descubre más

Evaluaciones de Uber


Satisfacción general de los empleados

3.34
  • Remuneración y prestaciones
    2.43
  • Oportunidad de carrera
    2.41
  • Cultura de la empresa
    3.06
  • Calidad de vida
    2.98

Recomiendan la empresa a un amigo



  • Hace 16 días

    Buena

    Conductor

    Querétaro, QUE


    Pros: Toman mucho en cuenta el recurso humano, me gusta mucho por qué puedo trabajar a la hora que yo quiero no entorpece mis otras actividades y eso lo hace muy cómodo

    Contras: La comisión por servicio es alta aveces tardan mucho en responder las peticiones y se ponen en gran parte del lado del socio y no toman en cuenta nuestras peticiones

    Recomendá la empresa: Si

  • Hace 24 días

    Poca remuneración, baja consideración de Uber a los chóferes

    Chófer

    Saltillo, COA


    Pros: El hecho de la facilidad de ser conductor, el poder laborar cuando uno quiera, que ser conductor no es un trabajo pesado, genera buenos contactos si se sabe interactuar con la persona, que Uber procura resolver rápidamente tus problemas y encontrar una respuesta a ellos que beneficie a todos y sus sistema de calificación que aunque le faltan unos detalles en general es bueno

    Contras: El exceso de choferes que Uber mete por ciudad, pues no considera la competencia ajena a Uber que ya se encuentra en la ciudades y encima de eso ingresa demasiados choferes Uber, no de debería de ser normal tener 9 o más choferes Uber trabajando en el mismo radio de radio de 100 metros cuando no hay tantos usuarios, además Uber no se adapta a los costos de la Gasolina, sus tarifas son muy bajas y el problema es que al cliente le parece elevado el precio pero por qué la comisión de Uber también es demasiado, es una burla que Uber se quede 250 pesos si yo hago mil y para hacer esos mil necesite 200 de gasolina o más y 10 horas de trabajo.

    Consejos para los directivos: Disminuir la comisión o bien aumentar las tarifas, disminuir la población de choferes en algunas ciudades, prestar más atención a los mismos pues he visto autos en pésimo estado trabajando en Uber y choferes poco capacitados.

    Recomendá la empresa: No