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Empleo de COTA Manager
Honeywell en San Luis Potosí - SL

Descripción del puesto de trabajo

COTA Manager

Description
This position will have direct responsibility over the HBT-SPS-HPS Americas COTA staff at SLP.

1. Manage and develop HBT-SPS-HPS Americas COTA staff at SLP
2. Drive month-end close processes
3. Ensure deadlines are met at acceptable quality levels
4. Active engagement with SBU, other service providers (i.e Cash Services) and stakeholders within Honeywell. Host improvement meetings and drive improvement on identified issues within area of responsibility.
5. Provide financial reports, analysis, explanations and advice based on knowledge of financial information, relevant GAAP and supporting SAP systems.
6. Participate in process improvement reviews and projects. Reduce exceptions through root cause analysis and implementation of solutions.
7. Focus on relevant metrics and develop action plans based on metric outcome, interface with SBU finance and entity controllership to facilitate desired improvements.
8. Ensure relevant GAAP, Honeywell accounting policies and COTA procedures are adhered to.
9. Participate in external and internal audits as merited.
10. Share identified opportunities for driving consistency of model deployment and link with other COTA team members as necessary to maintain model integrity.

Qualifications
1. BS Accounting, 7+ years Accounting, financial reporting experience in global, public companies, and holding positions of increasing responsibility.
2. At least 2 years in a supervisory capacity with increasing responsibility.
3. Knowledge of ERP Systems, SAP; HFM and Smartview; BI; Microsoft Office programs (Excel, Word, Powerpoint, Outlook, etc.); significant understanding of financial data flows through ledger and reporting systems.
4. English language skills both written and spoken are essential.
5. Ability to manage multiple tasks/projects at once; global mentality; ability to work with moderate guidance or oversight; ability to work in a team as well as individually; ability to interact with all levels of the organization; adaptable to change.

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Evaluaciones de Honeywell


Satisfacción general de los empleados

3.84
  • Remuneración y prestaciones
    3.90
  • Oportunidad de carrera
    3.61
  • Cultura de la empresa
    3.90
  • Calidad de vida
    3.58

Recomiendan la empresa a un amigo



  • Hace 7 meses

    Una empresa buena pero necesita más atención hacia sus empleados

    Video Conferencing EngineerEx-empleado, salió en 2018

    San Luis Potosí, SLP


    Pros: La empresa cuenta con buenas prestaciones y buenos sueldos. Promueven el crecimiento profesional interno y te toman en cuenta para otros puestos si ya eres empleado.

    Contras: La empresa tiene una buena estructura y promueven mucho el crecimiento interno pero no tienen bien implementado el proceso y muchas veces no obtienes un beneficio económico al moverte a otro puesto. Los mejores puestos los ponen fuera de México

    Consejos para los directivos: Preocuparse más por los empleados y gratificar mejor cada año, en cambio de puestos y dar todas las herramientas necesarias para desarrollar el prabajo

    Recomendá la empresa: Si

  • Hace cerca de 2 meses

    Bien

    EngineerEx-empleado, salió en 2015

    Mexicali, BCN


    Pros: Ambiente relativamente saludable y equilibrado con presión moderada y libertad para desarrollar el trabajo. Existe la oportunidad de trabajar con nuevas tecnologías y soluciones a gran escala, lo que permite realizar propuestas y soluciones innovadoras.

    Contras: Falta de buen liderazgo. La organización no contaba con estrategias de crecimiento a largo plazo. El salario es relativamente bajo y las oportunidades de crecimiento son limitadas.

    Consejos para los directivos: Mejores estrategias de crecimiento y para el aumento de la competitividad

    Recomendá la empresa: Si