• Empresas
  • Salarios
  • Entrevistas
  • Empleos

Empleo de Data Analytics Manager
Uber en Ciudad de México - DF

Descripción del puesto de trabajo

Data Analytics Manager

The Market and Consumer Research team shapes the marketing and business direction of Uber by providing data-driven answers to the company’s most important questions. Composed of researchers, data scientists, and engineers, our team makes an impact across Uber by uncovering rich, deep insights that inform the marketing and creative process using brand, position, message, and segmentation research tools.

Our team is customer obsessed, action-oriented and sparks creativity. We produce the highest-quality insights while pioneering innovative research techniques.

As a Marketing Research Data Analyst it is your responsibility to aggregate, unify, and understand business metrics to inform marketing strategy. You’ll be in charge of figuring out how our data streams come together to explain the effect of our work and identify opportunities as business needs and marketing strategy evolves. When the team works with new datasets, your expertise will be called upon to figure out how to ensure data structures enable accurate, timely, and efficient analysis.

Qualifications:
* Bachelor’s degree in a science or engineering field, or commensurate work experience.
* Experience standardizing and transforming a variety of data sets to prepare them for analysis and integration into products.
* Experience integrating datasets using software or utilizing APIs.
* Expertise with SQL databases -- ideally Vertica, Redshift, and/or Hadoop.
* Familiarity with statistics.
* Experience identifying and adapting to imperfect data.
* Superior communications and presentation skills are required

Preferred qualifications:
* Experience working with business data and relating it to interventions and objectives.
* Expertise standardizing, transforming, and using statistics to analyze large data sets.
* Familiarity with modeling.
* Experience with Python, R, or another scripting language.
* Experience visualizing data and creating reports.
* Understanding of quantitative and qualitative market research, segmentation methods, and consumer and brand tracking.

Descubre más

Evaluaciones de Uber


Satisfacción general de los empleados

3.50
  • Remuneración y prestaciones
    2.81
  • Oportunidad de carrera
    2.44
  • Cultura de la empresa
    3.22
  • Calidad de vida
    3.06

Recomiendan la empresa a un amigo



  • Hace cerca de 2 meses

    buena

    Socio

    Saltillo, COA


    Pros: apoya mucho al socio como al conductor en diferentes casos con usuarios durante los viajes que sea hacen en la semana o bien problemas legales de otros tipos

    Contras: la comision es muy elevada por lo cual que hay dias que no sale ni para la gasolina y hay dias que en verdad es equilibrado en la comision y la ganancia

    Consejos para los directivos: tener encuenta que hay dias que si sale ganancias y hay dias que no aparte uno tiene que poner embeces de su dinero por que no salen ganancia por la comision elevada

    Recomendá la empresa: Si

  • Hace cerca de 2 meses

    Análisis como usuario

    Chófer

    Zapopan, JAL


    Pros: Principal mente eres dueño de tu tiempo, las ganancias son de acuerdo a lo que tú trabajes no te limintan a segur generando ingresos. No tienes patrón

    Contras: El cobro de tarifa es algo alto a comparación de otras empresas o aplicaciones del mismo ramo. Falta cuidar más a su usuario ya que gracias a ellos existe ese negocio

    Recomendá la empresa: Si