Love Mondays


Empleo de Data Analytics Manager
Uber en Ciudad de México - DF

Descripción del puesto de trabajo

Data Analytics Manager

The Market and Consumer Research team shapes the marketing and business direction of Uber by providing data-driven answers to the company’s most important questions. Composed of researchers, data scientists, and engineers, our team makes an impact across Uber by uncovering rich, deep insights that inform the marketing and creative process using brand, position, message, and segmentation research tools.

Our team is customer obsessed, action-oriented and sparks creativity. We produce the highest-quality insights while pioneering innovative research techniques.

As a Marketing Research Data Analyst it is your responsibility to aggregate, unify, and understand business metrics to inform marketing strategy. You’ll be in charge of figuring out how our data streams come together to explain the effect of our work and identify opportunities as business needs and marketing strategy evolves. When the team works with new datasets, your expertise will be called upon to figure out how to ensure data structures enable accurate, timely, and efficient analysis.

Qualifications:
* Bachelor’s degree in a science or engineering field, or commensurate work experience.
* Experience standardizing and transforming a variety of data sets to prepare them for analysis and integration into products.
* Experience integrating datasets using software or utilizing APIs.
* Expertise with SQL databases -- ideally Vertica, Redshift, and/or Hadoop.
* Familiarity with statistics.
* Experience identifying and adapting to imperfect data.
* Superior communications and presentation skills are required

Preferred qualifications:
* Experience working with business data and relating it to interventions and objectives.
* Expertise standardizing, transforming, and using statistics to analyze large data sets.
* Familiarity with modeling.
* Experience with Python, R, or another scripting language.
* Experience visualizing data and creating reports.
* Understanding of quantitative and qualitative market research, segmentation methods, and consumer and brand tracking.

Descubre más

Evaluaciones de Uber


Satisfacción general de los empleados

3.48
  • Remuneración y prestaciones
    2.57
  • Oportunidad de carrera
    2.61
  • Cultura de la empresa
    3.26
  • Calidad de vida
    3.13

Recomiendan la empresa a un amigo




  • Hace 12 días

    Es regular

    Chófer

    Ciudad de México, DF


    Pros: Buena fama, precios bajos, están disponibles 24 horas al día encuentra autos por toda la ciudad puedes encontrar varias categorías para escoger la que mas te interesa o conviene

    Contras: Era buena y sigue siendo buena cuando no tienes que pagar renta del coche que manejas hay demásidas unidades y los precios del turno de la noche se vuelven ridículos por que no hay tráfico Que eso es bueno para el cliente pero para el conductor que paga renta y además trabajar de noche no conviene para nada

    Consejos para los directivos: Ya no ingresen autos

    Recomendá la empresa: No

  • Hace 19 días

    Bien

    Chófer

    Chihuahua, CHH


    Pros: Trabajas cuando quieres y aparte puedes ganar lo que quieres si te hace falta dinero te pones a trabajar hasta que juntes lo que quieres y está mejor

    Contras: Tarifa muy baja y aparte de que no tienes muchas prestaciones de echo ninguna y se te desgasta mucho el carro y las calles está. En muy mal estado

    Consejos para los directivos: Trabaja en la mañana

    Recomendá la empresa: Si