Love Mondays


Empleo de Data Analytics Manager
Uber en Ciudad de México - DF

Descripción del puesto de trabajo

Data Analytics Manager

The Market and Consumer Research team shapes the marketing and business direction of Uber by providing data-driven answers to the company’s most important questions. Composed of researchers, data scientists, and engineers, our team makes an impact across Uber by uncovering rich, deep insights that inform the marketing and creative process using brand, position, message, and segmentation research tools.

Our team is customer obsessed, action-oriented and sparks creativity. We produce the highest-quality insights while pioneering innovative research techniques.

As a Marketing Research Data Analyst it is your responsibility to aggregate, unify, and understand business metrics to inform marketing strategy. You’ll be in charge of figuring out how our data streams come together to explain the effect of our work and identify opportunities as business needs and marketing strategy evolves. When the team works with new datasets, your expertise will be called upon to figure out how to ensure data structures enable accurate, timely, and efficient analysis.

Qualifications:
* Bachelor’s degree in a science or engineering field, or commensurate work experience.
* Experience standardizing and transforming a variety of data sets to prepare them for analysis and integration into products.
* Experience integrating datasets using software or utilizing APIs.
* Expertise with SQL databases -- ideally Vertica, Redshift, and/or Hadoop.
* Familiarity with statistics.
* Experience identifying and adapting to imperfect data.
* Superior communications and presentation skills are required

Preferred qualifications:
* Experience working with business data and relating it to interventions and objectives.
* Expertise standardizing, transforming, and using statistics to analyze large data sets.
* Familiarity with modeling.
* Experience with Python, R, or another scripting language.
* Experience visualizing data and creating reports.
* Understanding of quantitative and qualitative market research, segmentation methods, and consumer and brand tracking.

Descubre más

Evaluaciones de Uber


Satisfacción general de los empleados

3.32
  • Remuneración y prestaciones
    2.38
  • Oportunidad de carrera
    2.19
  • Cultura de la empresa
    3.09
  • Calidad de vida
    2.91

Recomiendan la empresa a un amigo



  • Hace cerca de 2 meses

    No tengo ningúnna evaluación

    Chófer

    Ciudad de México, DF


    Pros: Lo único positivo es que uno puede trabajar más cómodo y en cualquier horario no hay jefes y no hay que estar buscando pasaje ya que por la app nos lo da

    Contras: Los costos están muy bajo la gasolina en México es muy cara el auto se desgasta mucho hay que trabajar más de 12 horas al día hay mucha competencia....

    Recomendá la empresa: No

  • Hace 2 meses

    Trabajo

    Chófer Certificado en Uber

    Monterrey, NLE


    Pros: Libertad de tiempo para desarrolar el trabajo, conectarte en el tiempo que deseas, conducir en tiempos de ocio, aprovecharlo para generar ingresos.

    Contras: La comisión por ganancia que tiene uber es demasiado elevado los costos para manetnimiento de auto, los costos elevados de la gasolina hacen que no ae muy viable

    Recomendá la empresa: Si