Love Mondays


Empleo de Financial Analyst
Honeywell en San Luis Potosí - SL

Descripción del puesto de trabajo

Financial Analyst

Description
* Enter supplier invoices in main ERP and Legacy systems
* Generate reports (cash requirement, preliminary payment reports),
* GL account reconciliation.
* Provide exceptional Customer Service and establish effective relationships with external contact points: Suppliers, Custom Brokers,
* Provide support to Internal Users: Payroll, Finance, Managers, TAX and BU Controllers.
* Distribute relevant information to customers: Reconciliation results, Invoice Hold reports
* Communicate with key stakeholders: Finance, Payroll, Procurement
* Process mapping.- Identify opportunities for improvement
* Back-up on driving follow-up meetings and follow-up on customer escalations
* Commitment to deadlines

Qualifications
High level of accuracy
* Minimum 2 year experience in Accounts Payable/Cash Disbursements related activity
* Minimum 1 year accounting/Finance experience
* Professional degree in Accounting/Finance
* Work experience with SAP Accounts Payable module
* Proficiency in Microsoft Products (Power point, Excel and Word) and Outlook
* Internal controls and audit knowledge or experience and plus
* Strong Customer Focus
* Excellent Problem Solving Skills
* Ability to deal effectively with customers
* Accuracy and speed in Data Entry and data matching
* Strong Organizational and time management skills to prioritize tasks and meet deadlines
* Able to work under pressure
* English at 80% is a must
* Deep knowledge in end to end process: Procure to Pay

Descubre más

Evaluaciones de Honeywell


Satisfacción general de los empleados

3.88
  • Remuneración y prestaciones
    3.92
  • Oportunidad de carrera
    3.53
  • Cultura de la empresa
    4.05
  • Calidad de vida
    3.71

Recomiendan la empresa a un amigo



  • Hace 2 meses

    Honeywell es muy buena, pero puede ser mejor

    Marketing

    Ciudad de México, DF


    Pros: prestaciones, ambiente laboral, ubicacion de la oficina, participacion en proyectos internacionales, posibilidades de desarrollo, participacion en eventos

    Contras: alta rotacion laboral, poca estabilidad de estructura, problemas de liderazgo, balance inadecuado de la vida personal y profesional, recorte de personal

    Recomendá la empresa: Si

  • Hace 3 meses

    Excelente empresa para trabajar

    Project Manager (PM)

    Chihuahua, CHH


    Pros: Reconoce el talento de las personas mediante bastantes incentivos desde bonos de desempeño hasta oportunidades de crecimiento en el área que mejor te desarrolle

    Contras: Demasiada burocracia hace que muchos procesos del negocio sean ineficientes, lentos e inclusive nulos. Todo absolutamente requiere autorización de alguien

    Recomendá la empresa: Si