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Empleo de Laundry Attendant
Hilton Hoteles en San Pablo Villa de Mitla - OA

Descripción del puesto de trabajo

Laundry Attendant

Job Summary

A Laundry Attendant is responsible for supporting laundry operations and providing pressing, sewing, and similar services to deliver an excellent Guest and Member experience.

What will I be doing?

As a Laundry Attendant, you are responsible for supporting laundry operations and providing pressing, sewing, and other similar services to deliver an excellent Guest and Member experience. A Laundry Attendant will also be required to manage and respond to guest requests. Specifically, you will be responsible for performing the following tasks to the highest standards:
* Ensure support is provided to the laundry function when required
* Complete wash cycles, folding of linen and correct storage
* Manage guest requests in line with company brand standards and one call delivery deadline
* Greet guests in public areas and rooms in a warm and friendly manner
* Provide laundry, pressing, sewing, and other similar services to guests
* Ensure soiled and damaged linen is stored in soiled bags and disposed of correctly
* Maintain linen room and uniform store - Ensure floors are stocked with the correct amount of each linen items
* Ensure chemicals are used and stored correctly
* Report maintenance and hazard issues
* Comply with hotel security, fire regulations and all health and safety legislation

What are we looking for?

A Laundry Attendant serving Hilton brands is always working on behalf of our Guests and working with other Team Members. To successfully fill this role, you should maintain the attitude, behaviours, skills, and values that follow:
* Positive attitude
* Good communication skills
* Ability to work under pressure
* Ability to work on own or in teams
* Respond to guest requests and deliver high levels of service
* Methodical and well organised

It would be advantageous in this position for you to demonstrate the following capabilities and distinctions:
* Previous laundry experience
* Experience in a similar role

What will it be like to work for Hilton?

Hilton is the leading global hospitality company, spanning the lodging sector from luxurious full-service hotels and resorts to extended-stay suites and mid-priced hotels. For nearly a century, Hilton has offered business and leisure travelers the finest in accommodations, service, amenities and value. Hilton is dedicated to continuing its tradition of providing exceptional guest experiences across its global brands. Our vision to fill the earth with the light and warmth of hospitality unites us as a team to create remarkable hospitality experiences around the world every day. And, our amazing Team Members are at the heart of it all!

Descubre más

Evaluaciones de Hilton Hoteles


Satisfacción general de los empleados

4.00
  • Remuneración y prestaciones
    3.00
  • Oportunidad de carrera
    4.00
  • Cultura de la empresa
    3.50
  • Calidad de vida
    3.00

Recomiendan la empresa a un amigo



  • Hace cerca de 1 año

    Hotel

    Manager

    Ciudad de México, DF


    Pros: Buen crecimiento y prestaciones a nivel gerencial, es muy bonito trabajar en un hotel de esta categoría, te dan uniformes, lavandería y comedor

    Contras: Falta de capacitación, algunos directores son muy cerrados con las personas jóvenes y no están siempre abiertos a nuevas propuestas, hay gente muy mayor

    Consejos para los directivos: Ejecutar planes de carrera y capacitación

    Recomendá la empresa: Si

  • Hace cerca de 1 año

    Superación

    Supervisor

    Ciudad de México, DF


    Pros: Se preocupa por sus empleado. La empresa tiene una vision y valores en los que se les da impprtancia a los colaboradores reconociendo su esfuerzo y responsabilidad. Nos brindan las herramientas para ser mejores en nuestra área.

    Contras: Le dan mas valor a un titulo que al talento y competencias que se posean. Aunque una persona se destaque y haga su trabajo de una forma correcta e inclusive sobrepase las expectativas, los jefes ascienden a las personas con las que se llevan mejor.

    Consejos para los directivos: Creo que el hecho de valorar las capacidades y habilidades de cada miembro es fundameltal para que se sientan apoyados ya que se sentiran mas motivados y por ende desempeñeran mejor su labor lo que repercutira directamente en la operación ya que tendrán a un visionario altamente capacitado y no solo a alguien que realiza su trabajo por obligación. Tienen que darle la oportunidad a los diamantes en bruto que tienen y no solo a los que vienen de una universidad de renombre... Es mas que cierto que el hecho de que la escuela sea la mejor no garantiza que el estudiante tambien lo sea.

    Recomendá la empresa: Si