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Empleo de Retail Operations Coordinator
Uber en Guadalajara - JA

Descripción del puesto de trabajo

Retail Operations Coordinator

Uber has found a strong product-market fit with its world-changing service, but we’re still inventing our business every day. We’re seeking Retail Operations Coordinators to help build a global network of Retail Locations.

Uber’s driver-partners are our most important customers, and we’re building a best-in-class customer service experience for them. Retail Locations help new partners get on the road for the first time, build engagement with the platform over time, and provide a home base for the driver community.

The Retail Operations Coordinators is responsible for managing day-to-day operations of these locations through example based leadership and data driven analytical insights. In this role, you will lead the Experts on how best to build Uber’s relationship with partners, support their operational needs, manage the day-to-day regional operations, and guide our presence in each city.

RESPONSIBILITIES:

  • Support the daily operations through operational oversight and data analysis.
  • Train Experts in the handling and escalation of more difficult support interactions.
  • Manage scheduling, attendance, and general administration of Uber Experts.
  • Train, coach, and guide Experts to drive quality and efficiency metrics.
  • Own facility issues such as supplies, utilities, and branding.
  • Improve processes on behalf of Uber Experts and partners.
  • Actively contribute to the Retail program through independent and team based project work.

DESIRED SKILLS:

  • People Management: effectively manage and motivate a team.
  • Data Analysis: understand operational data from your RL and city to identify areas of opportunity.
  • Adaptability: manage a team and operation in a constantly changing environment. Make swift decisions and pivot processes when necessary.
  • Communication: articulate your thoughts with stakeholders ranging from your team to the toughest driver partners to the GM’s and RGM’s at Uber. Work well/effectively with your city team.
  • Problem Solver: think creatively to come up with out of the box solutions to tough problems. Prioritize projects based on the needs of the business and their Retail Locations. Identify the root cause of the problem and create a process to fix/improve.
  • Organization: effectively manage a million different moving pieces that pertain to the operation of the RL.
  • Hustle: have a bias to action. Be quick both to experimentation and to correct course when necessary. Run the center with a “can-do” attitude and be passionate about driving the success of the Retail Location.
  • Vision: identify strategic ways to expand use cases and increase value in his/her Retail Location over time.

Bachelor’s degree with 1-3 years of relevant experience.

PERKS

  • Employees are given Uber credits every month.
  • Opportunity to help guide the way Uber interacts with driver partners and shape their experience at Uber Retail Locations.
  • The rare opportunity to change the world such that everyone around you is using the product you built. We’re not just another social web app, we’re moving real people and assets and reinventing transportation and logistics globally.

-Sharp, motivated co-workers in a fun office environment.

Descubre más

Evaluaciones de Uber


Satisfacción general de los empleados

3.33
  • Remuneración y prestaciones
    2.42
  • Oportunidad de carrera
    2.43
  • Cultura de la empresa
    3.06
  • Calidad de vida
    2.96

Recomiendan la empresa a un amigo



  • Hace 18 días

    Poca remuneración, baja consideración de Uber a los chóferes

    Chófer

    Saltillo, COA


    Pros: El hecho de la facilidad de ser conductor, el poder laborar cuando uno quiera, que ser conductor no es un trabajo pesado, genera buenos contactos si se sabe interactuar con la persona, que Uber procura resolver rápidamente tus problemas y encontrar una respuesta a ellos que beneficie a todos y sus sistema de calificación que aunque le faltan unos detalles en general es bueno

    Contras: El exceso de choferes que Uber mete por ciudad, pues no considera la competencia ajena a Uber que ya se encuentra en la ciudades y encima de eso ingresa demasiados choferes Uber, no de debería de ser normal tener 9 o más choferes Uber trabajando en el mismo radio de radio de 100 metros cuando no hay tantos usuarios, además Uber no se adapta a los costos de la Gasolina, sus tarifas son muy bajas y el problema es que al cliente le parece elevado el precio pero por qué la comisión de Uber también es demasiado, es una burla que Uber se quede 250 pesos si yo hago mil y para hacer esos mil necesite 200 de gasolina o más y 10 horas de trabajo.

    Consejos para los directivos: Disminuir la comisión o bien aumentar las tarifas, disminuir la población de choferes en algunas ciudades, prestar más atención a los mismos pues he visto autos en pésimo estado trabajando en Uber y choferes poco capacitados.

    Recomendá la empresa: No

  • Hace 19 días

    Esclavitud moderna, engañosa

    Conductor

    Guanajuato, GUA


    Pros: Trabajar a tiempo conveniente, ingreso extra (muy poco) conocer otras culturas, ciudades y estados de México, hacer buenas amistades, compartir experiencias

    Contras: 35% de comisiones disfrazadas , pésimo apoyo de soporte en línea siempre protegiendo los intereses de la empresa, desinterés por la salud y bienestar de los conductores esclavizandonos a trabajar más de 10 hrs diarias para que tengamos como sobrevivir, desinterés por nuestra seguridad

    Consejos para los directivos: Humanizar al personal de soporte, cuando nos reclutaron era solo el 20% de comisión, ahora es el 35% y entre gasolina carísima, gobierno cazandonos y la inseguridad ufff

    Recomendá la empresa: No