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Empleo de Rider Lifecycle Lead
Uber en Ciudad de México - DF

Descripción del puesto de trabajo

Rider Lifecycle Lead

About Uber

Uber is a technology company that is changing the way the world thinks about transportation. We are building technology people use everyday. Whether it's heading home from work, getting a meal delivered from a favorite restaurant, or a way to earn extra income, Uber is becoming part of the fabric of daily life.

We're making cities safer, smarter, and more connected. And we're doing it at a global scale-energizing local economies and bringing opportunity to millions of people around the world.

Uber's positive impact is tangible in the communities we operate in, and that drives us to keep moving forward.

Uber is transforming cities by creating jobs, increasing accessibility, and making transportation safer, faster, and more reliable.

While the service is growing rapidly, we need an experienced growth marketing leader to help continue the current pace of growth by ensuring that we are effectively utilizing every channel possible to communicate with our customers.

In the role, you'll be responsible for the billions of emails, SMS, and push notifications sent to the drivers and riders on the Uber platform. You'll manage an amazing team of highly effective marketers and work cross functionally with design, analytics, product, and engineering to launch new campaigns and optimize existing communications that help increase the number of trips taking place on the Uber platform.

What you'll do

  • Manage a team of highly effective lifecycle marketers managing core campaigns to our riders and driving partners
  • Focus on the funnel and set concrete goals to improve onboarding engagement and retention
  • Develop lifecycle marketing strategies that engage hundreds of millions of users across the globe.
  • Set and advocate for lifecycle marketing priorities with analytics, design, product, policy, BD, and development
  • Build structures, process, and guidance for working with local marketing teams operating in cities around the world.

What you'll need

  • Experience leading and motivating high performing marketing teams.
  • A history of demonstrable business results through testing and deploying effective marketing communications.
  • Meaningful familiarity and passion for lifecycle marketing, customer marketing, and retention.
  • Excellent technical understanding of marketing technologies associated with the role.
  • Additional experience with additional marketing channels (paid, social, etc) preferred.
  • Bachelor's degree or equivalent experience, MBA preferred.

Perks

  • Employees are given Uber credits each month.
  • The rare opportunity to change the way the world moves. We're not just another social web app, we're moving real people and assets and reinventing transportation and logistics globally.
  • Smart, engaged co-workers.

Uber is an equal opportunity employer and enthusiastically encourages people from a wide variety of backgrounds and experiences to apply. Uber does not discriminate on the basis of race, color, religion, sex (including pregnancy), gender, national origin, citizenship, age, mental or physical disability, veteran status, marital status, sexual orientation or any other basis prohibited by law.

Descubre más

Evaluaciones de Uber


Satisfacción general de los empleados

3.33
  • Remuneración y prestaciones
    2.42
  • Oportunidad de carrera
    2.43
  • Cultura de la empresa
    3.06
  • Calidad de vida
    2.96

Recomiendan la empresa a un amigo



  • Hace 18 días

    Poca remuneración, baja consideración de Uber a los chóferes

    Chófer

    Saltillo, COA


    Pros: El hecho de la facilidad de ser conductor, el poder laborar cuando uno quiera, que ser conductor no es un trabajo pesado, genera buenos contactos si se sabe interactuar con la persona, que Uber procura resolver rápidamente tus problemas y encontrar una respuesta a ellos que beneficie a todos y sus sistema de calificación que aunque le faltan unos detalles en general es bueno

    Contras: El exceso de choferes que Uber mete por ciudad, pues no considera la competencia ajena a Uber que ya se encuentra en la ciudades y encima de eso ingresa demasiados choferes Uber, no de debería de ser normal tener 9 o más choferes Uber trabajando en el mismo radio de radio de 100 metros cuando no hay tantos usuarios, además Uber no se adapta a los costos de la Gasolina, sus tarifas son muy bajas y el problema es que al cliente le parece elevado el precio pero por qué la comisión de Uber también es demasiado, es una burla que Uber se quede 250 pesos si yo hago mil y para hacer esos mil necesite 200 de gasolina o más y 10 horas de trabajo.

    Consejos para los directivos: Disminuir la comisión o bien aumentar las tarifas, disminuir la población de choferes en algunas ciudades, prestar más atención a los mismos pues he visto autos en pésimo estado trabajando en Uber y choferes poco capacitados.

    Recomendá la empresa: No

  • Hace 19 días

    Esclavitud moderna, engañosa

    Conductor

    Guanajuato, GUA


    Pros: Trabajar a tiempo conveniente, ingreso extra (muy poco) conocer otras culturas, ciudades y estados de México, hacer buenas amistades, compartir experiencias

    Contras: 35% de comisiones disfrazadas , pésimo apoyo de soporte en línea siempre protegiendo los intereses de la empresa, desinterés por la salud y bienestar de los conductores esclavizandonos a trabajar más de 10 hrs diarias para que tengamos como sobrevivir, desinterés por nuestra seguridad

    Consejos para los directivos: Humanizar al personal de soporte, cuando nos reclutaron era solo el 20% de comisión, ahora es el 35% y entre gasolina carísima, gobierno cazandonos y la inseguridad ufff

    Recomendá la empresa: No