• Empresas
  • Salarios
  • Entrevistas
  • Empleos

Empleo de Sr Field Service Engineer
Honeywell en Ciudad de México - DF

Descripción del puesto de trabajo

Sr Field Service Engineer

Description
The main objective of this position is to ensure the following actions: Field Deployment, Fine Tuning, Bring new Customers in order to achive the goals for Advance Services for the Wireless Solutions, Identify patrons and trending that could indicate quality issues and work in the solution Goal for Quality 4 Issues //Provide Technical solutions and Support to Contract Area, principally when Customer/Partners meetings are required, Strategic project analysis is needed, evaluation of non standard contracts training for new employees and partners. Partnership with Contracts Manager to define and ensure the correct communication with the customers providing the information related to equipments, fullfill contracts scope from technical perspective, This position needs strong influence within Field Service for strategic accounts to obtain deals and close negotiations.

Required
Bachelor degrees or University level of electronics communications or IT engineering
* 8 years of technical experience of service and repair in Hand Held´s and Mobile printers
* 8 years in wireless solutions filed and communications technologies (Cisco), able to perform wireless site survey certifications, includying switches, routers, access points, hand helds.
* Six Sigma Green Belt Certified
* Project Management and leadership skills

Desired
* 40% Time Travel
* Driver License
* Passport and American Visa Required
* Training Skills Desired
* Write and Speaking English language
* Cisco Wireless Certification

Descubre más

Evaluaciones de Honeywell


Satisfacción general de los empleados

3.94
  • Remuneración y prestaciones
    3.91
  • Oportunidad de carrera
    3.75
  • Cultura de la empresa
    4.00
  • Calidad de vida
    3.78

Recomiendan la empresa a un amigo



  • Hace 5 meses

    Buen trabajo

    Ingeniero de Diseño

    Mexicali, BCN


    Pros: Buen ambiente laboral y oportunidad de crecimiento, flexibilidad de trabajará en posiciónes remotas y comunicación entre departamentos y sitios alrededor del mundo

    Contras: Horario laboral con poca flexibilidad, encargado de evaluación se encuentra en otra ciudad y lo miras pocas veces al año, no tiene gastos médicos menores

    Recomendá la empresa: Si

  • Hace más de 1 año

    curiosidad

    Senior Customer Care

    Ciudad de México, DF


    Pros: Es un lugar donde puedes aprender mucho y puedes crecer profesionalmente, hay mucha áreas de desarrollo, no solo en México, puedes ir a europa o Asia, o tal ves prefieras América del sur

    Contras: Está lejos, trabaja en santa fe implica mucho tiempo en el tráfico, cuenta con pocas rutas de acceso, y algunas no tan seguras,la más común es constituyentes

    Consejos para los directivos: Un buen líder no solo está para mandar, también tiene que ayudar a resolver los problemas, un líder que apoya a su equipo fomenta la unión en el mismo

    Recomendá la empresa: Si